Cases

RMG C3

RMG C3 understøtter risk management-processen i jeres organisation og sikrer, at bestyrelse, ledelse og medarbejdere arbejder sig systematisk gennem kritiske situationer og daglige opgaver.

Her ser I udpluk af de løsninger, som vi har skræddersyet ud fra vores kunders behov. Vi lægger løbende flere cases op.

Beredskab 4K

Operationel platform og krisestyring på tværs

Operationel platform med beredskabsrapportering og kort

Se Beredskab 4K's skræddersyede, operationelle platform - med hurtig og integreret adgang til blandt andet

  • ODIN: Hurtig og robust indberetning af rapporter til Beredskabsstyrelsen samtidig med at have fuld historik tilgængeligt til rapporter og analyser.
  • Nyheder på stations- og samlet niveau.
  • BeredskabsGIS: kortoverblik over alarmer og udrykninger, med nem adgang til adresse-specifik relevant info - fx ABA-planer, kontaktinformationer, brandhaneplaceringer m.m.
  • Mulighed for selv at kunne skræddersy dashboards.
  • Nem adgang til hurtigt at kunne fejlmelde det rette sted.

 

Intuitiv krisestyring med samlet overblik

Dennis Ottesen, beredskabschef hos Beredskab 4K, fortæller om RMG C3 Krisestyring:

  • Logs samles centralt fra ejerkommunerne sammen med beredskabsplaner, kontaktinformationer og andet relevant.
  • For kommunerne giver det mulighed for en samlet historik, som gør det nemmere at evaluere, og man fanges ikke af versionskonflikter m.m., som ville opstå i et Excelark og lignende.
  • Det er et intuitivt system, som kræver minimalt i opsætning, og brugerne er selvkørende fra dag 1.
  • Processer og beskeder kan automatiseres, så risikoen for at lave fejl reduceres mest muligt.

(videoafspilning kræver accept af cookies - Cookies Ja / Nej)

Carlsberg

Håndtering af kriser og alvorlige hændelser på daglig basis

Carlsberg Breweries A/S havde også inden COVID-19 krisen organisation og system klar til håndtering af små og store kriser. Det kunne være en alvorlig arbejdsulykke, en brand på et bryggeri eller en udefrakommende begivenhed som et jordskælv eller en oversvømmelse til fare for vores menneskelige eller fysiske værdier.

Carlsberg har med sin krisestrategi - og vores system til hændelsesalarmering, registrering og rapportering – sikret sig, at de kan reagere hurtigt og effektivt på både store og små hændelser.

Søren Boy Lindholm, der er Head of Crisis Management i Carlsberg, har udtalt sig om deres oplevelse af pandemien og organisering i vores annoncebetalte artikel i Børsen. Klik hér for at læse den.

”Vi vil helst brygge øl, men vi skal kunne skifte ka­sket­ten ud og brygge øl med den ene hånd og lave ef­fektiv krisestyring med den anden hånd. En slags dag­lig drift, bare på steroider, om du vil,” lyder det fra Søren Boy Lindholm, der er Head of Crisis Management i Carlsberg.

CBS

CBS: Vi vil være først i klassen mht. sikkerhed

Copenhagen Business School (CBS) er blandt de 50 eneste uddannelsesinstitutioner i verden med certificeringen EQUIS. Ét af parametrene er sikkerhed og sikkerhedsfølelse.

Med et mere komplekst trusselsbillede er der behov for mere end en simpel brandalarm, hvor alle kan trænes til at samles i gården ved en bestemt lyd. Med terrortrusler oven i stakken kombineret med flere lokationer er der behov for en mere nuanceret alarmering, der samtidig skal holdes så robust og enkel som mulig.

Hos CBS kan de med RMG C3 Campus Alert hurtigt kommunikere ud til alle studerende og ansatte. De studerende kan nu samtykke ved indmeldelse, at de vil modtage beskeder, og de kan selv tilmelde sig servicen automatisk. Målet er at leve op til politiets mål for kritisk masse på 60% af de tilstedeværende personer, hvor CBS er gået fra at have 3.500 tilmeldte til 9.000 ud af 22.000.

Heldigvis er det sjældent, at CBS har brug for at alarmere, men CBS véd, at det er vigtigt at indøve beredskabsreaktioner, så de tester månedligt både deres krisestyrings- og alarmeringssystem og får processerne ind på rygraden.

”Vi er i international konkurrence, og sikkerhed for studerende er en vigtig parameter for fx amerikanere," forstæller Lars Bergø, afdelingsleder for Betjente, information og sikkerhed (BIS) hos CBS.

(videoafspilning kræver accept af cookies - Cookies Ja / Nej)

Favrskov Kommune

Voldshændelser, chikaner, trusler og arbejdsskader: Enklere, hurtigere og samlet registrering

Favrskov Kommune har fået sat fokus på øget registrering af voldshændelser. Noget, der tidligere foregik enten i manuelle skemaer, i EASY eller slet ikke. En registrering i C3 forventes kun at tage en ¼ tid i forhold til registreringer i EASY, og de manuelle skemaer er svære at bruge til forebyggelse, da antal, mønstre ift. tid og sted m.m. ikke nemt kunne udledes. Især ikke over større, kombinerede områder.

Vi har sammen med Favrskov Kommune udarbejdet en så enkel som mulig registrering af forskellige grader af hændelser - arbejdsskader, vold, trusler og chikane. Samtidig, hvis hændelsen er tilstrækkeligt alvorlig, involveres lederen med det samme. Den - eller de - skadelidte hjælpes dermed med det samme til at defuse/komme i gang med at komme sig over hændelsen.

Favrskov Kommune forventer at sænke mørketallet ift. forekomne hændelser og at støtte medarbejdere indenfor skoleområdet, daginstitutioner, ældreområdet, handicap- og psykiatri m.fl. gennem øget målrettet, forebyggende indsats. Desuden får de enkelte medarbejdere hjælp gennem historik-registrering af mindre hændelser, der akkumuleret set kan have stor effekt for den enkelte.

(videoafspilning kræver accept af cookies - Cookies Ja / Nej)

”Vi manglede det gyldne overblik, bl.a over de manuelle skemaer”, lyder det fra Steen Lundgaard Jensen, der er Arbejdsmiljø- og Leankonsulent hos Favrskov Kommune. Han sætter især pris på den øgede enkelhed kombineret med automatisk advisering af lederstaben og arbejdsmiljørepræsentanter ved voldsomme hændelser.

Vil du gerne høre mere, så er vi klar på en uforpligtende snak. Vores kunder er både store og små, private og offentlige. Vi hjælper med sparring, software og implementering på tværs af mangfoldige opsætninger og behov.